fredag 10. desember 2010

Profil Glassdesign

ligger i Straumsbukt på Kvaløya og drives av Tove Ottesen. Jeg har hatt lyst til å vise frem glass-kunsten hennes siden hun var innom jobben min i sommer og fortalte meg hva hun jobber med. Bare se på disse fine fargene! Det blå armbåndet var spesielt fint!

Tove er ei driftig dame som jeg har kjent i mange år, siden hun arbeidet for den legendariske Spektrum Interiør. Denne butikken vet jeg fortsatt er et savn for byens innrednings-entusiaster, den var virkeli Creme de la Creme! Og Tove var den gang en fantastisk kilde til inspirasjon og råd når det gjaldt fargesettinger og maleteknikker.
Det er imidlertid veldig lenge siden, for hun har jobbet med glass-kunst de siste 17 årene. Jeg er jo dessverre ikke så veldig mobil, men jeg var så heldig at jeg fant henne igjen da jeg var innom Pyramiden kjøpesenter i Tromsdalen for en uke siden, der hun har en liten utstilling sammen med et par andre fra samme område, slik at jeg fikk sett de flotte gjenstandene hennes. Denne dame-siluetten synes jeg var utrolig fin!
Hun lager alt fra smykker til skåler og andre bruksgjenstander, julepynt og lamper! Sistnevnte kan både settes sammen med elektriske anlegg eller i stativ for telys.
Disse englene syntes jeg var utrolig søte, de er laget av perlemor!

2 kommentarer:

  1. likte engelene kjempegodt ;)

    god helg der nord!

    SvarSlett
  2. Ja dem va virkeli fine! Go helg t dæ åsså! :)

    SvarSlett