torsdag 9. desember 2010

Det kalde Sørland

Ok...jeg skal ALDRI mer si at søringer er pingler når det gjelder kulde. For noe så kaldt som Kristiansand om vinteren finnes ikke, det er jeg livsikker på! Bare se her...det er ikke noe snø!
Alikavel holdt æ på å fryse  
KATTONGA PÅ MÆ!!!
Kristiansand var faktisk mer interessant enn Oslobyen, muligens fordi jeg fikk GUIDET TUR og guiden (Randi) visste hvilke ting som ville interessere meg. ;)
Denne butikken hadde nok falt i smak hos mange i Tromsø, særlig de fra Monki Island...neiogneiognei den var billig gett. Og veldig intern.
Monki. Doh. Ikke helt som Cubus.
Dette fanget naturlig nok min oppmerksomhet ettersom jeg er på tuppa etter fonter størrelse XXL. Nissemannen var ikke så værst han heller.
Her snakker vi mere tomt stirrende blikk...og muligens et behov for øyenbrynstrimming. Minnet mest av alt om en stripe fra Tommy og Tigern...aggressive Zombie-snemenn med truende oppførsel. Noe som er ganske naturlig for zombier. Har jeg latt meg fortelle.
Denne typen lamper er tydeligvis det siste hotte innen butikkdesign. Jeg vet ikke jeg. Berta?
Dette bildet er tatt i utdanningsøyemed.
Randi smiler pent til den sterkt sarkastiske (og onde) fotografen.
Det var seriøst så kaldt at jeg ikke klarte å ha ullhanskene av (de jeg drepte i vinter i vaskemaskinen, som sto opp fra de døde etter et temmelig brutalt gjenopplivingings-forsøk) mer enn et par minutter før fingrene mine var døde!
Egentlig er det et under at jeg ikke mista telefonen min i havet...fumlepetrine med hansker på! Det man på godt nordnorsk kaller NÆVVELAUS! (betyr at man ikke har hender, dvs. slepphendt)
Ansiktene våre! Herregud for en vind! Sannelig bra at vi ikke var veldig morsomme også, for latterkrampe ville forårsaket at ansiktene våre hadde stivnet i frosne grimaser til langt ut på ettermiddagen!
Desto bedre å komme inn igjen etterpå! Kopp te! Ullsokker! Tepper!
Randi bor i en leilighet over en garasje. Med elektrisk portåpner. Jeg lover...hadde jeg vært gravid så hadde jeg spontan-abortert da jeg hørte den starte første gang! Jeg trodde minst det var et Herkules-fly som landa på gårsplassen!
(neida dette er ikke garasjen, det er nabolagets bunkers i tilfelle krig)
(eller piratangrep)
Sist jeg var i Kristiansand reiste jeg med "Den Sorte Dame" utpå Grashavet...tro om dette er søsterskipet?
(og nei jeg er ikke gravid)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar