onsdag 8. desember 2010

Cecilie Meli

Oslobyen kan være spennende hvis man vet hvor man skal gå og har tid til å lete opp de små morsomme butikkene og de store spesielle. Det hadde ikke jeg denne gangen, det var heller møter med slekt og besøk hos venner som sto i høysetet. Så årsaken til at foto-fangsten er temmelig mager kan nok skyldes nettopp dette. Jeg fant kun to ting verdt forevigelse.
Disse dukkene i vinduet til H&M på Karl Johan vakte min oppmerksomhet fordi de fikk meg til å tenke på noen "barbie"-dukker som til min forskrekkelse ble så pop da datteren min fremdeles lekte med sånt...noen som husker "Bratz?" Ja? KJEMPEDIGRE hoder og pinglete kropper. Kom etterhver også i miniformat...med proporsjonalt mindre hoder. Det vil si fortsatt kjempestore. Hodene var så store her at jeg ikke la merke til hva dukkene hadde på seg en gang. Neste dag da jeg gikk forbi var de vekke...
...I wonder why.
Det andre var denne butikken som ligger i en av gatene som forgrener seg ut fra Karl Johan...
i Nedre Slottsgate 15! 
Dette er stedet for den som svermer for glitter og glam fra 40-50-tallet, blant annet har de fantastisk fine smykker!
Stemningen er satt med møbler og andre effekter fra samme epoke. Jeg som er gal etter sko og vesker satte selvfølgelig mest pris på disse:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar