torsdag 1. oktober 2009

Go elg!

Dette er min greie. Rette linjer, tungt, litt grovt...primitivt på en måte. Noe man kunne funnet i et steinhus i Toscana, eller i Languedoc. Gulv med store steinheller, hvitkalkede vegger, dype vinduskarmer. Egentlig kunne jeg tenkt meg å henge et våpenskjold på veggen istedenfor et bilde, men jeg skal nøye meg med langbuen og kappen min. Tror jeg. Ellers blir veggene så nakne hjemme. Og dessuten kunne jo noen av kundene få lyst til å leke med skarpe gjenstander...

Disse møblene var liksom det som fikk hjertet mitt til å banke litt raskere da jeg så dem første gang på messa i april. Særlig siden Egil hadde styla det så fint...jeg synes han skulle ha vunnet prisen for årets stand, skjønt det ville vel vært temmelig sånn bukken og havresekken, jeg forsto det. Men han er jo så flink den mannen. :)

Det har snødd langt ned i fjellene her nå, men selv om det regner kattunger, (dvs.tjukt regn), så tar det nok ei stund før snøen legger seg her nede ved kysten.Temp'en ligger på rundt +2 om dagen, ikke så veldig varmt akkurat.

De fleste jegerne har vel klatret ned fra fjellene og renset haglene sine, og kanskje fyllt frysern med ryper og fine ting. Alle jakthunder er lykkelige og utslitte. (Utenom min stakkar, han får ikke gå på jakt.) Dette spisebordet formelig skriker etter en vilt-middag, men alt det får er elg-horn. Kopier. Høyrevendte alle sammen. Litt sure fordi de blå ikke fikk danne regjering kanskje?

I går oppdaget jeg at jeg har to uker ferie til gode, og fikk øyeblikkelig en sinnsyk trang til å reise. I Europa...til de gamle byene...Riga, Wien, Praha. Roma, Lisboa, Firenze. York, Edinburrough. Barcelona! Men jeg må nok klare meg med en ukes bakeferie tett opp under jul.

Når høstmørket setter ordentlig inn kommer vi nok til å slå av noen spotlights og tenne alle stearinlysene. Drikke automat-kakao. Træ marshmallows på strikkepinne...eller de pinnene vi henger interiør-varer på duger sikkert også...og steke dem på bioetanol-peisen. Eller kanskje putte dem i kakaoen! Fete oss skikkelig opp til jul jah! Få hull i tennene. Tannlegen skal jo også kjøpe julegaver.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar