lørdag 26. september 2009

Bengalakk!


Egentlig burde Trond skrevet dette innlegget. Han har nemlig vært i New York. En opplevelse som satte dype spor etter det jeg har forstått. Alle ting var mange ganger forstørret. Bygninger, gater, kjøpesentre, avstander. Menneskemengdene. Hvordan klarer man å sortere så mange inntrykk? To uker på et slikt sted kan jo umulig være nok...hvordan klarer du å bestemme seg for hva som er viktig å se, gjøre...og samtidig fordøye det du opplever og føle at du lever i storbyen? Den VIRKELIG store byen?

Jeg trodde faktisk at dette var en fotomanipulasjon da jeg så bildet på messa i april. Men det er det jo ikke, St.Patricks Cathedral i gothic revival stil står faktisk omtrent klint inntil en glasskledd skyskraper! Dette var en av de (få) tingene på messa som jeg likte skikkelig godt. :) Jeg la ikke merke til at bildet speila seg i sofabordet før jeg lasta filene over fra kameraet til pc'en, det var på en måte en ekstrabonus. :)



En av fordelene med å flytte til Langnes er at butikken gir oss mye større muligheter til å skifte "ansikt" etter hvert som sesongene ruller frem. For litt over en uke siden dumpa Bohus-magasinet ned i postkassene til alle nordmenn, (iallefall til de som ikke har "nei til uadressert reklame" på postkassa si), og vi har derfor jobba mest med inngangspartiet forut for dette. Årets happening utad. Blekka ser forsåvidt ok ut. (Jeg er kanskje litt vanskelig å imponere.) Bohus fronter jo "Damene først", men når jeg var ferdig ble det veldig tydelig at jeg nok hadde henvendt meg mere til den maskuline delen av befolkningen. Helt greit forsåvidt, jeg har aldri likt det slagordet.

Men samtidig er jeg litt sur fordi vi ikke fikk ha Damenes Aften i år. Det var så artig! Jeg vil at vi skal ha en sånn happening hver høst, noe vi kan glede oss til og jobbe imot...noe som gir oss ekstra inspirasjon og åpner de kreative kranene!


Jeg er nødt til å knirke videre på ting jeg har skrevet om før her; GULT, og det faktum at når jeg vil ha GULT og det ikke er sesong så finner jeg ikke GULT ! Ingenting! Hvordan skal vi kunne vise at man kan bruke farger hvis vi ikke har det!!! En liter knallgul Bengalakk og noen jukse-appelsiner ble redningen denne gangen. Elementveggen er malt med sort tavlemaling, og jeg liker veldig godt effekten som matt og blank maling sammen ga. Egentlig ble det sånn ved en tilfeldighet, fordi jeg hadde en halv liter sort tavlemaling igjen fra i vår da jeg og Kasper laga en gigantisk oppslagstavle til kontoret mitt. En inspirasjonstavle. Kork på den ene halvparten og tavle på den andre. VELDIG fin. Skal vise den også fram en dag. :)

Spisebord i hvit highgloss passa kjempefint til denne settingen, bord-dekningen i retrostil har Lillian stått for!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar