lørdag 4. april 2009

Påskeharen?

dubqnp.dkHva er nå det for en type? Vi har jo skjønt at han finnes, skjønt han ikke har vært observert her nord. Ikke at det er så mange harer her oppe sånn generelt...men hvem er han? En slektning av Petter Sprett? Den Gale Hattemakerens forstyrrede onkel? Vi står her helt klart overfor et tilfelle av splittet personlighet. Eller kanskje misforstått identitet. For harer legger da vitterligen ikke egg!

Det gjør derimot danebu at DeviantArtmer. I hvertfall inntil vi når en viss alder. Og livet kan være problematisk for enkelte med utpreget rasling i eggstokkene. Selv etter man har passert nevnte alder, et medisinsk mysterium i seg selv. Jeg har visstnok en genetisk defekt på området, mens andre her på huset blir verpesyke så snart en nusselig pode setter sine tykke små bein innenfor veggene. Hos enkelte rasler det så kraftig at det kan bli direkte øredøvende. Vi vil legge egg! Som påskeharen!

Ikke store monster-egg, selv om de av og til kan føles kjempestore idet de passerer gjennom sine dertil egnede kanaler. Nei små egg med søte ting inni. Og fortrinnsvis helt uten gjeller eller vinger.Natyris at Deviant Art Så vi kan bygge reder eller kokonger eller hva man nå foretrekker. Med masse puter og myke ting. Varme farger. Fine mønstre. For det liker vi...særlig nå i finanskrisa. Og det er ingen spøk.


Siden jeg nå hverken hører rasling eller tikking, (av den berømte klokka som damer etter sigende har innebygd), så tror jeg faktisk at ett par påske-egg får holde for mitt vedkommende. Ingenting ambisiøst, bare noe sånt som på bildet her ;)

Men søte ting vil jeg ha. Sjokolade og marsipan, (parsiman for de innvidde), gummidingser, (spiselige), og skumbananer. Drage-egg. Og mere sjokolade. Mørk. Faktisk lysesvart. Og i den forbindelse kan jeg jo også gjøre alvor av truslene om å dele! Noe av det beste jeg vet er nemlig varm sjokolade! Inntaket er på ingen måte begrenset til påsken eller andre høytider...det er lørdags godteriet mitt. :) For de av dere som har sett filmen "Chocolate"...dette er drikken som Maya-indianerne mente kurerte det meste. Mat for Guder...trenger jeg å si mere?

Annet enn at Johhny Depp er veldig lite stygg. Og god påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar