fredag 21. mai 2010

Camouflage

Sommeren kom jo forferdelig brått på i år...etter noen dager med mellom 15 og 18 + ble det plutselig 25 + på 17.mai og Tromsø's befolkning strømmet en anelse rystet ut i gatene, de fleste litt for varmt kledd. En særdeles sjelden hendelse i Tromsøbyen!

Det ble en billig fornøyelse for mitt vedkommende; ingen av oss klarte noen imponerende mengder søtsaker, og etter 2,5 time i byen brøt forhandlingene om bestemorbesøk og mere kake fullstendig sammen. Det ble dermed framsatt krav om hurtig retrett og vi svettet oss oppover bakkene til bussholdeplassen for å returnere til heimen. Resten av dagen ble tilbrakt INNE i skyggen. Jeg lå på verandaen i festdrakten min. (Bilde fra Oslo-kabareten "Norge i svett,ull og sølv.")



Dagen etter var det gått over, men noe som ligner på vår er i kjømda og folk faller om som fluer av vår-virus som går svinepesten en god gang. Sånn kan det gå når man legger om til lette sko og sommerdekk for tidlig.

For meg innebærer våren en masse tankeprosesser rundt nytt sortiment og diverse deadlines for bestilling av kompletterende varer, og endringer jeg må planlegge i butikken i forhold til det. Samtidig presterer vi å gjennom føre ikke mindre enn 4 kampanjeperioder i løpet av mai, så man kan godt si at hodet mitt er fyllt til trengsel. I dette øyeblikk sitter jeg og tenker at jeg aller helst skulle kamuflert meg mens jeg er på jobb, slik at hverken kunder eller selgere kjenner meg igjen. Da ville jeg kanskje klare å konsentrere meg om disse tingene! Kanskje jeg kan bruke Burka?

Tro om det finnes camo-burka? En ting er i alle fall sikkert, jeg tar ikke på meg en OnePiece. Kanskje man skulle stjele en uniform fra en HELT ANNEN butikk? Felleskjøpet for eksempel?

Det mest nærliggende ville kanskje være å annektere en stor lampeskjerm og late som om jeg er en gulvlampe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar