fredag 12. juli 2013

I'm the Ninja

Etter å ha dassa rundt hele den første ferieuka, bare sovet lenge og ikke gjort det skapte grann er det på tide å våkne til liv igjen! Jeg trengte sikkert å sløve litt, for jeg var skikkelig sliten. Og det må jeg altså IKKE bli...vil ikke ha noe repeat av fjoråret nemlig. 

 Men da jeg hadde gnidd sukaten ut av øynene i morges gikk det faktisk opp for meg at jeg hadde gått glipp av en hel dag, at det var fredag og at jeg hadde en date med Tonje på Tromsø Museum!
ERMAHGERD!!!
 Siden jeg er en NINJA klarte jeg å rekke neste buss med et nødskrik, og kom meg fram til destinasjonen bare en halvtime for sent. Jeg innser at denne evnen til å være lynrask når behovet oppstår er svært lite feminin, her blir det ikke sett i hverken sminke eller matching av sokker.
Men hva så...superhelter bryr seg ikke som sånt de heller.

 På museumet ante de ikke hva skjoldehamndrakten var, men Google er vår venn og vi fant artikkelen jeg hadde sett, så da skjønte damen til slutt hva vi ville se på...vi fikk tatt masse bilder av både den og andre skatter som gjør historienerder lykkelige. 

Siden sommeren plutselig var tilbake så kjøpte vi hver sin is og bestemte oss for å vandre gjennom min barndoms trakter mot byen. Det er jo både artig og rart å surre rundt på veier og gater man travet så ofte på i hine harde dager (for sånn cirka hundre år siden), og det meste er jo uforandret der nede på Bjerkaker så det var også veldig hyggelig. 

Men bord på Skarven kan man bare glemme på en dag som denne, det ble iskaffe på en benk på torget før vi forlot hverandre til fordel for annet selskap. Jeg ble brått ninja igjen og handla over evne på den lille tiden jeg var i byen, det er i seg selv imponerende nok til at jeg føler trang til å skryte:

En dame som alltid er så kjempesøt og smilende solgte meg magasinet Virkelig, jeg var hos Mari Ann på Body Shop og kjøpte en parfymeolje (som jeg må bytte hvis jeg får lov for testdråpen på det venstre håndleddet mitt hadde forandra karakter og lukta aller mest sukkertøy da jeg hadde kommet meg ombord i bussen), dro innom Kremmerhuset og kjøpte et par metallskilt som skal henge i gangen (for å sikre at ingen går seg bort), samt en gammeldags Dymo og en sjokolade, var så en kjapp tur på Tara's og fikk med meg et hekto solskinns-te (sinnsykt godt), gikk til Smørtorget og handla en flaske Ginger Ale (enda godtere), og deretter lot jeg meg lokke inn på Åhlens hvor jeg plukket opp ikke mindre enn TO kelimer på latterligbilligsalg. Sistnevnte var et skikkelig kupp, og den største skal med til Borg som liggeunderlag (må jo sove standsmessig når jeg drar i viking) OG i tillegg hadde jeg to poser matvarer med meg hjem. Er jeg ikke flink kanskje? Var jeg blitt litt lang i armene? 
(for en gangs skyld kan man klikke på bildet for å se en større versjon)

Speilramma fikk være med på bildet bare fordi den er så fin; jeg fikk den på jobb fordi den var transportskadd. Jeg aner ikke hva jeg skal bruke den til enda, men det finner jeg nok ut av. 

Og det er IKKE jeg som har knust det speilet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar