fredag 4. januar 2013

Sjakk eller matt?

Brettspill har liksom aldri vært min greie...da vi var liten spilte vi Ludo og Monopol, men jeg var alltid for snill og hadde for lite konkurranseånd til at jeg hverken vant eller syntes prosessen var gøy. Sjakk har virket både vanskelig og kjedelig...og langtekkelig.
Jeg har vært på kafebesøk med Magnus og Kristine i dag, og de satt og spilte et svært vennlig parti med sjakk da jeg kom til Verdensteateret. Vennlig fordi de hjalp hverandre med å ikke gjøre dumme trekk...de er jo kjærester og da blir det vel feil å være så aggressiv kanskje?

Jeg satt og så på dem og prøvde så godt jeg kunne å forstyrre dem mest mulig, da det gikk opp for meg at sjakk kanskje er litt som
å ommøbelere butikken???

Altså...det handler jo om å forutse konsekvensene av trekkene dine...noe som faktisk er en av mine sterkeste sider i jobben min. Kanskje jeg skal kjøpe Hnefatafl og øve meg på. :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar