torsdag 1. november 2012

Recovery

Det har gått et halvt år siden vi åpna butikken igjen etter at det brant i begynnelsen av april...
...og jeg kræsja jo noe sinnsykt etter alt slitet med gjenoppbygningen og var sykemeldt i flere måneder...nesten hele sommeren faktisk!
For et menneske som meg, som normalt har en enorm arbeidskapasitet, var det skikkelig rart og ikke så lite forsmedelig å oppleve at jeg ikke klarte oppgavene mine og at jeg måtte sette ned farta noe alvorlig.
Jeg innså fort at jeg hadde tøyd strikken altfor langt, både fysisk og psykisk...og at her måtte det både fysioterapi, trening og selvransakelse til. Jeg var simpelthen helt utslitt.
Samtidig visste jeg jo at butikken og kollegaene mine led under at jeg var vekke...men jeg måtte bare distansere meg fra den problematikken. Hva skulle det liksom hjelpe at jeg smalt hodet i den berømte veggen? Nei her var det bare å ta det med ro. 
Da jeg kom tilbake i 50% stilling i september så ikke butikken ut som den pleide...selv om kollegaene mine er dyktige og arbeidsvillige så har vi gjennomgått en tung periode på mange måter, med mange endringer i systemet både lokalt og sentralt, og dagen har bare så mange timer.
Alle var slitne og noen slettes ikke friske...og det er jeg sannelig ikke selv heller enda. Men det går framover på et vis...selv om det går seint...både med helsa og med arbeidet.
Det har vært mye å ta tak i, og det må gå sakte...for at jeg skal ha den progresjonen som trengs. Noen av arbeidsoppgavene mine er fordelt på andre, og det er veldig deilig. Jeg må passe meg for både å bli utålmodig og ikke gjøre for mye.
I går kveld så jeg utover butikken og tenkte for første gang at nå begynner det snart å ligne på noe. :)
Vi har fortsatt et stykke igjen, og venter blant annet på et nytt garderobekonsept som blir veldig spennende.
I går fikk vi iallefall montert den nye innredninga i madrassavdelinga, og pusla alle elementene på plass, noe som viste seg å være en utfordring. Ikke HELT ferdig enda, men det blir bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar