søndag 21. oktober 2012

Kopp te!

For mange år siden var jeg på besøk hos min venninne Jackie i Skottland...og ble veldig overrasket over å oppdage at verdens mest tedrikkende folk er lykkelig uvitende om alle de deilige tesortene som finnes der ute! "Hva handler det om" spurte jeg?
Svaret jeg fikk var at folk for det første er for konservative til at de noen gang tenker på at te kan være noe annet enn den daglige svarte de kjøper billig i posjonsposer i sin lokale kolonial. Og dernest at de drikker sånne uhorvelige mengder te at noe annet blir for dyrt.
Jeg hadde med meg noen deilige sorter fra vår lokale tespesialist, Tara's, og de ble da sannelig bejublet. Og selv om jeg ikke innbiller meg at akkurat det hadde noen stor innvirkning den gangen, så håper jeg at det iallefall har vært en viss framgang å spore på de britiske øyer. 
Ellers går de sannelig fortsatt glipp av noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar