tirsdag 10. april 2012

Retro Office

Jeg går med en plan om et inngangsparti i industristil, og satt en dag i den forbindelse og lette etter "locker cabinets"...

...og hva annet enn Eskoleia dukker fram på skjermen min?

Det er ikke første gangen jeg kaster meg på telefonen til disse folka, som også har lange tradisjoner for møbelproduksjon for hjemmemarkedet.
Vil du lese mer om Retro Office?

Jeg har fortsatt "Hea" friskt i minne, den gang Ida Gulbrandsen og Teresa Bergerud satt i designerstolene der nede på fabrikken!


Er den ikke vakker!

Jeg var redningsløst fortapt med en gang jeg så den og MÅTTE ha den i butikken! Møbelproduksjonen er ikke lenger i drift, men stålindustrien lever i beste velgående. :)

Lik dem på Face da vel!

4 kommentarer:

  1. Jannicke S Mykkestue11. april 2012 kl. 21:28

    Så flott at du liker skapene våre!!! Kan informere om at det er Ida M. Huse Gulbrandsen som har designet disse også, samme designer som for Hea og vårt skap, MEA som fikk merket for god design!

    SvarSlett
    Svar
    1. De er virkelig kjempefine! :) Jeg er ikke 100% sikker, men tror det var Ida jeg traff i Stockholm det året "Hea" var ny...kanskje hun husker ei dame fra Tromsø med stor entusiasme for designet hennes? I så fall må du hilse henne fra meg! :)

      Slett
  2. Skapene kan forøvrig kjøpes hos:
    www.labelleinterior.no og www.linneashage.no foreløpig.

    Informerer også om at de kan leveres i hele 26 forskjellige farger, så her burde det være noe for enhver smak!

    Mvh Jannicke, Eskoleia AS

    SvarSlett
    Svar
    1. Har sett det...orange er en øyeblikkelig hit hos meg! http://divingfornews.blogspot.com/2012/04/appelfinskapet.html

      Slett