lørdag 15. oktober 2011

overDRIVVE(l)Dse

Inngangspartiet og hallen er nesten ferdig, jeg mangler bare den siste tapeten :)
Tapeten på bildet over her heter "Drivved" og er fra Storeys. Den har jeg kjøpt hos John på Fargerike i  Storgatbakken...fantastisk butikk, eksellent kompetanse og service! 

"Vintage" spisebord, benk og stol fra Interstil, resirkulert tre og metall.
Jeg liker veldig godt dette rå treverket...og metall kan godt være litt rustent. Sjelen i det tiltaler meg, følelsen av å ha levd.
Og det er noe med det imperfekte som gir meg en slags innvendig ro og harmoni. Rom for vekst kanskje.
"Free Lounge" modulsofa fra Formfin i stoff "Saga" ensfarget koks. Denne versjonen av "Free" er virkelig tøff! Litt økt sittedybde gjør den superdeilig å sitte i, og dersom du velger soft rygg er den like egnet til sitting som slumming. Høyere sarg under setet og bredere vange har gitt den et yngre utseende.

Formfin har et flott byggeprogram på nettsidene sine, der du kan sette sammen din egen versjon av "Free", og få oppgitt korrekte mål og pris mens du sitter i ditt eget hjem. Det er kjempeenkelt å bruke og et  veldig bra verktøy også for oss i butikken. Fabrikken er ikke klar med byggeprogram for den nye loungeutgaven enda, men modulene er nesten de samme.

"Vintage" sofabord finnes i 2 størrelser, 140x80 og 90x90cm. Man kan supplere med konsollbord og hjørnebord.
Basisfagene er jo nettopp det...baser, og jeg liker meg best med farger som supplement til disse. Jeg har imidlertid av og til kunder som ikke ønsker egentlige farger i innredningen, og da blir det ekstra viktig å lage en vellykket blanding av basene. Fargene over her viser at man godt kan lykkes med å blande slike farger i forskjellige toner så lenge man har gode kontraster...mørke grå kan for eksempel fint blandes med lyse, gyldne beigetoner. Det kan sannelig bli mer vellykket enn om man holder seg til bare grå eller bare beige, noe som lett kan bli flatt og ensformig. 
Og vi vet jo det, at alt vi overdriver blir vi lei av.

Dødskult, stort brett i gråmalt tre fra Signature Collection! Også juksepip da. Jeg liker den selv om den er fryktelig søt og jeg egentlig er veldig lei av søt. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar