tirsdag 11. oktober 2011

Nei vi hakke tid...

kort fra Guri

Det har muligens gått opp for noen at jeg, ved siden av å jobbe med møbler og interiør, syr kostymer til diverse anledninger. Jeg jobber med kinoen ved filmpremierer, har vært involvert i reklame og i sommer har jeg vært kostymedesigner på et filmprosjekt. Dette er sinnsykt morsomt, jeg treffer folk jeg ellers aldri ville kommet i kontakt med og får bryne meg på de underligste oppgaver. For eksempel et 2 meter langt dragebanner, en bispechasuble og en prinseknickers. Akkurat nå syr jeg renessanseklær til premieren på nyinnspillingen av "The Three Musketeers" som er på fredag.
Jeg er leder i et historisk handtverkerlag og vi har titt og ofte workshops hjemme hos meg. Men samlingene våre ligner ikke så veldig på bildet over her. Det syes og snekres og skjæres i lær og støpes i tinn, vi bråker ganske mye og kan nok sies å være en smule uordentlige.Vi fniser og drikker te og portvin og spiser godteri og har det generelt forferdelig hyggelig. :)
Denne striglede rekka syersker er nok heller ikke noen god illustrasjon på syslene våre...
...mer sånn kanskje? Stuntsøm, uten sikkerhetsline?
Nå har jeg ikke tid til å blogge mer før til helga, jeg må sy og sminke og frisere skjegg (ikke mitt eget) og så skal jeg se film! Seriøst, hvis noen ser et bloginnlegg fra meg før lørdag så fortjener jeg smekk på fingrene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar