søndag 26. juni 2011

6te feriedag...

I dag har jeg farga de små grå. Det vil si etterveksten. Jeg produserer nemlig så mye kjemikalier inni meg at håret er grått og jeg oksyderer sølvsmykkene mine helt av meg selv. Det siste er helt greit, det første egentlig ikke. Hårfarging er derfor et nødvendig onde. Tro når hårfarging kommer i pilleform?

Etterpå dro jeg til byen for å være med på produksjonsmøte med filmgjengen, men da jeg skotta oppover gata ved Kurder Bing (Burger King for de uinnvidde) oppdaget jeg at Hans Majestet Kongens Garde var i ferd med å ta oppstilling utenfor Boccaccio. Det var ganske innlysende at de ikke skulle på club, og det gikk etterhvert opp for meg at Midnight Sun Marathon er i dag.

Om det prominente besøket var et tilfeldig sammenfall fant jeg ikke ut, men jeg fikk i alle fall filma de stramme karene mens de trampa fram og tilbake i Storgata og vifta med de flotte hatteduskene og de sylkvasse bajonettene sine. I et svakt øyeblikk kjøpte jeg en HKM Garde Tattoo DVD av en kjekk ung mann som vimset rundt med en eske under armen...cirka samme reaksjon som da jeg kjøpte hudkrem hos en østeuropeisk selger med de mest usannsynlig blå øyne man kan tenke seg på Nerstranda i vinter. Det skulle vise seg å være smartere enn jeg trodde, for jeg hadde nemlig for det meste filmet mer eller mindre skallete bakhoder. 


Ettersom jeg selv har vært i drillkorps har jeg en ørliten anelse om hvor mye trening som ligger bak dette...de er jo bare avsindig kule!!!


Etterpå var jeg som sagt på produksjonsmøte. Garden durte forbi to ganger mens vi satt inne på Tvibit, hvorpå alle styrtet til vinduene for å se menasjeriet. Easily distracted indeed. Møtet var artig og inspirerende, vi har en spennende og travel tid foran oss! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar