onsdag 22. september 2010

Wake Up And Smell the Coffee

Når man er blitt konfirmert så er man per definisjon voksen. Sies det. Bare tull selvfølgelig. Men jeg er nå en gang ikke det. Ikke konfirmert, og ikke voksen. I en alder av 46. Dette har jeg flittig brukt som unnskyldning overfor min far, når han til stadighet vil ha meg til å spise eller drikke noe jeg A: ikke liker, (øl) eller B: ikke har smakt, men synes ser disgusting ut, (lutefisk) eller C: lukter ille (får-i-kål. Som brent barn også gjør. Lukter ille altså.)
Kaffe derimot. Kaffe dufter aldeles vidunderlig!!! Så hvorfor smaker det ikke godt liksom??? Det finnes omtrent ingenting som lukter så godt som nykokt kaffe, men jeg blir like skuffa hver gang jeg prøver å smake. ÆSJ. De fleste synes at jeg er snodig og enkelte strekker seg til å påstå at det må være noe galt med smaksorganene mine. (ref. øl) Muligens kan det tilskrives min manglende konfirmasjon.
Helt til kaffe latte ble introdusert i Norge. Hey Presto, her fikk man aber plötzlich en helt ny last! Og det nyttet sannelig ikke med Narvesen-maskin-late-som-latte. Neida...man skjønte fort at ens egen sære gane ikke var fornøyd med billigkaffe.
Men jeg er ikke snobbete...neida...jeg har bare en eksklusiv smak. Sikkert noe jeg har hatt med meg fra et tidligere liv...da jeg var arabisk prinsesse. Tror jeg.

Når går neste buss til byen tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar