fredag 9. april 2010

Den lille Cola-testen

Jeg elsker Cola. Ikke Pepsi eller Tab, ei heller noe med liksom-sukker i. Jeg blir rett og slett latterlig lykkelig når jeg får orntlig iskald Coca Cola! Jeg vet selvfølgelig at det ikke er noe bra for meg, og jeg drikker derfor ikke mye av stoffet heller. Mest på grunn av at kroppen min ikke er så flink til å forbrenne sukker. Men av og til...til pizzaen...da får jeg lov. Av meg selv.
Ettersom det på et tidspunkt raste en middels heftig debatt i enkelte kretser om man virkelig kan smake forskjell på Colaen ettersom hvilken emballasje den er tappet på, ble deler av 1ste Påskedag viet til dette forskningsobjektet. Resultatet av testen ble dessverre noe motstridende...det er iallefall ingen tvil om at enkelte hadde tatt munnen for full, mens det kan også fastslåes at andre hadde fullt belegg for sine påstander. ;)

Det ble altså gjennomført en såkalt "blindtest" med tre personer i testpanelet, og testgeneral Lager hadde overoppsynet med hva slags Cola som ble helt i glass A, B og C. Testpanelet skulle klassifisere innholdet i glassene etter hvilken emballasje de trodde den brune væsken opprinnelig hadde vært tappet på, og også  definere hva som smakte best.

Testpanelet skred til verket med dødsforrakt og smattet og gurglet og sniffet som genuine Cola-fineschmeckers, mens testgeneralen bivånte det hele med godt innlevd skepsis.

Man hadde til og med Mors Flatbrød klart for å rense smaksløkene mellom smakingen!






Så var det dags for å levere fra seg svarslippene...sannhetens øyeblikk nærmet seg!

Og gjett hvem som hadde alt rett! :D

Premien var resten av Colaboksen...mens taperne måtte drikke plastcola hihihi!

Det svirrer allerede rykter om en mere omfattende test, der man skal involvere flere typer Cola. I såfall synes jeg helt klart at premienivået må høynes en smule...noe sånt som denne for eksempel...den hadde passet aldeles utmerket på kjøkkenet mitt:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar